Ana içeriğe atla

Edirne'den Sofya'ya Tren Yolculuğu

TREN İLE SOFYA'YA GİDECEKLER DİKKAT!

Edirne'de öğrenci olup da TCDD'nin Sofya Expres hattını kullanmasam biliyorum ki yıllar sonra çok hayıflanırdım. Bu sebeple trenle gitmeye karar verdim ve bir gezinin kilit taşı olan planlama ve bütçe hesabına ulaşım masraflarıyla başladım. 

Öncelikle söylemeliyim ki TCDD'nin ne internet sitesi ne de gar yetkilileri bilet fiyatları ve yolculukla ilgili yeterli bilgiye sahip değiller. Halkalı-Sofya fiyatını ve varış saatini internetten zaten görebiliyorum ancak Edirne-Sofya fiyatının ne kadar olacağına ve bileti nasıl alacağıma dair hiçbir bilgi alamadım. Sadece saatinde gara gelip bileti trende alabileceğim söylendi. Yine de umarım bir aksilik yaşamam ve tren bu gece de gelir diyerek 11 Haziran gecesi Edirne garında beklemeye başladım. Ve telefon görüşmeleriyle ulaşamadığım bilgileri yolculuk esnasında tecrübe ettim.

Tren geldi ve bindim. Boş bir örtülü kuşetli vagona yerleştim. Ve bilet kontrolü için geldiklerinde ilk şoku yaşadım. Trene Sirkeci garından bilet almadan binildiğinde ceza kesiliyormuş. Ayrıca Edirne'den Sofya'ya giderken 3 kez bilet ücreti ödemek gerekiyormuş. Bunlardan ilki Edirne-Kapıkule ücreti olan 13tl, ikincisi trene nereden binersen bin değişmeyen yatak ücreti olan 10€ ve sonuncusu ise Bulgaristan'a geçildiği zaman Bulgar kondüktörlerin keseceği ücret. Biletimi Sirkeci'den almadığım için yaşlı ve huysuz Bulgar kondüktörleri 30Leva ceza ücreti alabiliyorlarmış.

Endişelendiğimi fark eden Türk kondüktörler ayarlamaya çalışacaklarını söylediler ve Kapıkule'ye geldik. Şimdi sırada trenden inip pasaport kontrolü için sıraya girmek var. Tabii ki bir de seyahat pulu almak. Pasaport kontrolünde 15tl olan seyahat pulunu da aldım vee yola devam ettik. Bulgar kondüktörler pasaport kontrolünü trende yaptılar ve bilet ücretini de trende kestiler. Neyse ki huysuza denk gelmedim ve ceza ücretinden kurtulup sadece 15Leva bilet ücreti ödedim.

Toparlamak gerekirse, Edirne'den gece 01:20'de yola çıktık ve Kapıkule'de pasaport kontrolü için bir müddet durduktan sonra yola devam edip sabah saat 09:00'da Sofya'ya geldik. Buraya kadar ise 13tl+10€+15tl+15Leva harcadım. Sonradan öğrendiğim bir bilgiyi aktarayım Edirne'den Sofya'ya otobüsle gitmek daha ucuza mal oluyor. Fakat tren yolculuğunun keyfine ve yatarak seyahat etmenin konforuna erişemez.

Sofya'ya ulaşarak Avrupa yolculuğuma bir adım daha yaklaşmış oldum. Sırada önce şehri gezmek ardından da havaalanına gidip Brüksel uçağıma binmek var.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İstanbul Skatepark (kaykay): Kalamış Nerede - Nasıl

Türkiye'de skate (kaykay) parkların sayısı oldukça az olsa da bunların birkaçını İstanbul'da bulmak mümkün. Ben de bugün en yakınımdaki skate (kaykay) parkı test ettim. Gitmeden önce internette hakkında bilgi bulmakta baya zorlandık. Tam konumu neresi, hala mevcut mu, şuan ki durumu nasıl? Sorularına cevap bulamadık. Yine de sokak aralarında, bozuk yollarda eğlenmeye çalışmaktansa şansımızı deneyelim dedik ve düştük yollara. Kalamış skate parka gitmek oldukça kolay. Kadıköy'den 30dk gibi bir sürede ulaşmak mümkün. Bunun için, Kadıköy-Çarşı durağından sıkça geçen 16D ve 4 numaralı otobüslerle Ihlamur durağında inilir , ardından otobüs yolu boyunca düz devam edilip ilk sağdan dönülür, yolu takip ettiğinizde karşınıza Kalamış Atatürk Parkı çıkar. Skate (kaykay) parkuru ise parkın içinde, sahil tarafında, sahaların yanındadır. Skate (kaykay) parkında 1 Quarter Pipe Ramp (çeyrek boru rampa), 1 Slope Ramp (eğim rampası), bunların ortasında ise  Kicker/Launch  ram

ALEXANDER NEVSKY KATEDRALİ-MİMARİ İNCELEME

Bulgaristan'ın Sofya şehrinde yer alan katedral, şehrin simgesi olmasının hakkını verir konuma ve gösterişe sahiptir. Osmanlı-Rus savaşı sırasında ölen 200.000 Rus askeri anısına 1882-1912 yılları arasında Rus mimar Alexander Pomerantsav tarafından yapılmıştır.  Toplam 10.000 kişilik kapasitesi ve 3170 metrekarelik inşaat alanıyla d ünyanın en büyük doğu Ortodoks katedrallerinden biridir. Yüksekliği 52 metre olan katedral, başta çan kulesi olmak üzere kullanılan altın kaplamalarla zenginleştirilmiştir.   Mimari İnceleme: Yunan haçı plan şemasına sahip yapıya, Narteks olarak adlandırılan katedralin ana giriş bölümünden girilir. Girişin iki yanında Merdiven Kulesi ortada ise Çan Kulesi yer almaktadır. Giriş aksını karşılayan Naos bölümü payeler ile üç Nefe ayrılmıştır. Üst örtü olarak Kubbe kullanılmıştır. Çan kulesi ve ana mekan üzerindeki kubbe altın sarısı renge sahiptir. Cephe özelliği olarak Eklektik bir yaklaşım olan Neo-Bizans üslubu hakimdir.